Αδάμ στην Εύα

Αδάμ στην Εύα

Εσύ γυναίκα μου λατρευτή!

Εσύ που μ’ αγάπησες, εγώ που σ’ αρνήθηκα˙

εσύ που μ’ αρνήθηκες, εγώ που σ’ αγάπησα˙

εσύ γυναίκα μου λατρευτή!

Εσύ που φοβήθηκες μήπως με χάσεις,

 μήπως γίνω κάποιος ξένος,

εγώ που φοβήθηκα μήπως σε χάσω,

 μήπως γίνεις κάποια ξένη,

κι όμως, εσύ με γέννησες!

Εσύ με θήλασες το μέλι και το γάλα της ζωής!

Εσύ μου έμαθες τον πόνο της ψυχής.

Κι όμως, εγώ σε έσπειρα!

Εγώ σε θήλασα το σπέρμα και το άλας της ζωής!

Εγώ σε έμαθα γλυκιά μου να ποθείς.

Εσύ γυναίκα μου λατρευτή!

Εσύ που μ’ έριξες στα πιο μεγάλα τα σκοτάδια αυτής της Γής,

εγώ που σ’ έριξα στα ίδια τα σκοτάδια.

Εσύ που λαχταράς κι ανησυχείς και υποφέρεις κι ονειρεύεσαι

για μένα,

εγώ που πονώ, πεθαίνω, κι ανασταίνομαι για σένα.

Σύ που φοβήθηκες μήπως ξεχάσω να ονειρεύομαι για σένα,

αλλά έκανες λάθος˙

‘γώ που φοβήθηκα μήπως ξεχάσεις να ονειρεύεσαι για μένα,

αλλά έκανα λάθος κι εγώ.

Ώ, εσύ γυναίκα μου λατρευτή!

Σύ που μ’ αγάπησες, κι αγάπησες μέσα

από μένα να θέλεις,

γώ που σ’ αγάπησα, κι

αγάπησα μέσα από εσένα να κερδίζω

ό,τι θέλεις,

πάντα από μέσα σου

αγαπούσα,

γιατί μέσα σου πάντα

με είχες στην αγάπη.

Εγώ που θέλω να σε κερδίζω ξανά και ξανά και ξανά,

για να υποταχτώ

ξανά και ξανά, στην αγάπη σου πάλι.

Εσύ που θέλεις να δυναμώνω ξανά και ξανά και ξανά,

για να κερδίσεις και να υποταχτείς ξανά στην αγάπη μου πάλι.

Εσύ γυναίκα μου λατρευτή!

Σύ που γνωρίζεις του κόσμου τα βαθειά μυστικά,

κι όμως τ’ αρνείσαι.

Που γνωρίζω ότι ξέρεις,

κι έτσι, τ’ αρνούμαι κι εγώ˙

Εσύ γυναίκα μου λατρευτή!

Εσύ που με ξέρεις καλύτερα από σένα

την ίδια,

Εγώ που σε νιώθω καλύτερα από μένα

τον ίδιο,

Ναι είναι ξεκάθαρο!

Οφείλουμε ο ένας στον άλλο ζωή!

Νικόλας Γκόγκος_ ΜΜΙΙΙ
Φωτό: Jost Amman – Adam & Ève croquant le fruit

de l’ Arbre de la Connaissance du Bien & du Mal (1587)

gonsalves

Σχολιάστε

